سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی(اینسکو)

سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی(اینسکو)
Islamic Nations Specialists and Consultants Organization (INSCO)
که اختصارا اینسکو نامیده میشود طی روند اداری و قانونی و بر طبق موازین قانونی و رسمی کشور با محدوده فعالیت جغرافیایی ملی و بین المللی و در راستای تحقق اهداف 17 گانه توسعه پایدار مصوب سازمان ملل متحد و ارائه خدمات و مشاوره تخصصی در کلیه حوزه ها به شماره 46667 در تاریخ 1397/12/11 در سازمان ثبت شرکتهای قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و مورخه 1399 در اتحادیه بین المللی علوم فناوری و مهارت(دانشگاه وست کوست پاناما آمریکا) به شماره 021698811( در قالب سازمان) و مورخه 1402 در بازار جهانی سازمان ملل متحد به کد 979502 و در دفتر توسعه پایدار سازمان ملل متحد به شماره 24212 عضو و به رسمیت شناخته شد

موضوع فعالیت ثبتی در ایران به شناسه ملی14008187707
موضوع: ارائه کلیه خدمات و مشاوره های کاربردی و حرفه ای در حوزه های مختلف تخصصی با حضور متخصصان و کارشناسان مربوطه، همکاری با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی منجمله سازمانهای نظامی، انتظامی،دولتی، خصوصی، عمومی،دادگاها و سایر مراجع قانونی ملی و بین المللی، فعالیت در راستای توسعه پایدارو توسعه عمومی،عضو گیری از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ملی وبین المللی.تشکیل معاونت ها، کمیته ها، کلینیک ها وتشکلات تخصصی و کاربردی لازم جهت اجرای اهداف و تحقق محوریت رسالت موسسه، آینده پژوهشی، ایجاد شعب نمایندگی ویا کارگزاری در داخل و خارج از کشور،عضویت در سازمانهاو نهادهای ملی و بین المللی معتبر، سازماندهی و جذب اعضا و ارائه خدمات به آنها، ساخت وفعالیت برندینگ همکاری با کلیه مراکزعلمی، آموزشی، تحقیقاتی، حقوقی، مالی و اقتصادی، بین المللی، رفاهی، اقامتی، توریستی، مهاجرتی، فنی و حرفه ای، فناوری و اطلاعات و اخذ خدمات و حمایت های لازم ازآنها در سطح ملی و بین المللی

هدف اینسکو ارائه  کلیه مشاوره و خدمات تخصصی بلند مدت و کوتاه مدت توسط کارشناسان، متخصصان و دکترین تحصیل کرده و متخصص تجربی و عملی است ، به نحوی که عضویت در اینسکو هیچ گونه محدودیت سنی، تحصیلاتی ، جنسیتی و… ندارد و عضویت برای عموم اقشار کاملا آزاد است  و هر عضو به فراخور تخصص و تحصیلات خود میتواند یک جایگاه منحصر به فرد خود را داشته باشد. شورای مرکزی اینسکو معتقد است که هر شخصی میتواند نقش به سزا و اعلایی را در جامعه و محیط اطراف خود ایفا کند که باید این توانمندی ها کشف و سازماندهی گردد به نحوی که هیچ کس در اینسکو جا و یا موقعیت شخص دیگری را اشغال و یا محدود نمیکند و این موقعیت در مجموعه برای اشخاص با تخصص های مختلف فراهم میشود که خود را همچون خورشید نمایان کند و اعضا میتوانند امنیت روانی و منزلت خود را به هر نحو و به بهترین شکل حفظ کنند ، درواقع اعضای اینسکو جای هیچ کسی را نخواهند گرفت بلکه هر عضو برای خود جایگاه منحصر به فرد خود را میسازد و برای توسعه آن تلاش خواهد کرد.

هدف اینسکو از عضو گیری سازماندهی و نقش دهی به اعضا جهت تعامل و همکاری با کلیه متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی است و به هیچ وجه قصد همسویی و یا تقابل با هیچ ارگان و نهادی را ندارد بلکه تلاش خواهد کرد بتواند از نظرات و حضور کانونها و سازمانهای صنفی و تخصصی ، به نیت تکمیل نواقص و یا کمبودهای موجود جامعه مورد هدف، نهایت استفاده و بهره برداری را بنماید

شورای مرکزی و هیئت حاکم بر اینسکو به هیچ وجه قصد دخالت و اظهار نظر تخصصی بر ارکان تخصصی کمیسیون ها و کمیته های تخصصی را ندارد و صرفا کلیات و اهداف سازمان را برای کمیسیون ها تعریف و مشخص میکند مگر در مواردی که نیاز به نظر سنجی در حوزه تخصصی دیگری توسط اینسکو احساس شود، به نوعی برنامه ها و آیین نامه های داخلی کمیسیون ها و کمیته های زیر مجموع ، صرفا توسط اعضا و کارشناسان متخصص و خبره ی خود تعریف و تدوین میشود و این افراد صاحب نظر هستند که نقشه راه و توسعه ی تخصص خود را تعریف و تدوین خواهند کرد.

در جهتی دیگر اینسکو با اتحاد و سازماندهی کارشناسان و متخصصان خبره علمی و تجربی در نظر دارد که  عمده نیازهای تخصصی  و مشاوره محور را از جامعه اعضای خود تکمیل و رفع کند و از جهتی بتواند به جامعه عمومی نیز توسط کارشناسان منسجم و متخصص خود خدمات ارائه دهد،به شکلی که مثلا یک ورزشکار که در کمیسیون ورزشی عضو می باشد مشکلات و سوالات خود را میتواند با کارشناسان حقوقی ، روانشناسی ، علوم تغذیه ، بیمه ای و…. اینسکو مطرح و درصورت اخذ خدمات از تخفیف ویژه اعضا بهرمند گردد

اینسکو به منظور سازماندهی و شناسایی تخصص و ارائه خدمات بهتر و حفظ منزلت اجتماعی  اعضای خود اقدام به سطح بندی اعضا کرده است اعضا و مراجعه کنندگان اینسکو میتوانند از کلیه تخصص ها و با کلیه سطوح تحصیلی و جنسیتی باشند برابر با آخرین نظریه شورای مرکزی سازمان ، اینسکو 7 گروه عضو خواهد داشت، که از سطح 7 تا 1 به ترتیب به شرح زیر است:

1-ردیف هفت:عضو غیر همکار و یا کسانی که فقط میخواهند از خدمات استفاده کنند: عضو عمومی تلقی خواهند شد 

2-ردیف شش: عضوی که مدرک دیپلم و یا مهارت تجربی و عملی مثبت برابر با مدرک تحصیلی دارد : عضو عادی تلقی خواهند شد 

3-ردیف پنج: عضوی که مدرک فوق دیپلم و یا مهارت تجربی و عملی مثبت برابر با مدرک تحصیلی دارد : عضو فعال تلقی خواهند شد 

4-ردیف چهار: عضوی که مدرک کارشناسی یا لیسانس و یا مهارت تجربی و عملی مثبت برابر با مدرک تحصیلی دارد : عضو مشاور سطح سه تلقی خواهند 

5-ردیف سه: عضوی که مدرک کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس و یا مهارت تجربی و عملی مثبت برابر با مدرک تحصیلی دارد : عضو مشاور سطح دو تلقی خواهند شد 

6-ردیف دو: عضوی که دکترای تخصصی ( P.hD) و بالاتر و یا مهارت تجربی و عملی مثبت برابر با مدرک تحصیلی دارد : عضو مشاور سطح یک  تلقی خواهند شد 

7- ردیف یک عضو ویژه: مشاور عالی/مشاوره ویژه/دستیار ویژه اینسکو: به شخصی تلقی خواهد شد که توسط عالی ترین مسئول سازمان اینسکو منصوب میشود. این عنوان میتواند با معرفی رئیس کمیسیون ها و یا کمیته ها به رئیس اینسکو و انتصاب ایشان اهدا شود. مشاور عالی با حکم جداگانه منصوب میشود و کارت مخصوص دریافت خواهد کرد. 


 

 

 

 

سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی (اینسکو)

 

 

 

پیشگفتار اهداف تشکیل سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی (اینسکو)

از آنجاکه فضای فرهنگی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی کشور عزیزمان امروزه دچار التهابات مختلف شده است و طبق اعلام مراجع ذیصلاح  عوامل مختلف از جمله تورم افسارگسیخته که نتیجه سی سال تحریم ها ظالمانه بین المللی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که موجبات فقر اقتصادی و بالارفتن هزینه های زندگی مردم و بیکاری قشر تحصیل کرده بخصوص عدم آگاهی و درک صحیح جوان کشور عزیزمان از مسائل و سیاستهای داخلی منطقه ای و فرا منطقه ای نظام ، نداشتن سواد رسانه ای مخصوصاً عدم آشنایی با ترفندهای کامپیوتری و اینترنتی رسانه‌های دیجیتال استکبار جهانی که آرمانهای انقلاب اسلامی را هدف گرفته اند و عدم آموزشهای مناسب جامعه هدف باعث هنجارهای اجتماعی امروز در میهن عزیزمان شده است. لذا این عوامل و موضوعات ما را برآن داشت تا با تشکیل این مرکز شکاف ایجاد شده بین دو نسل انقلاب اسلامی را در جهت ادای دین خود به مردم کشور عزیزمان مخصوصاً جوانان غیور و پاک طینت آن برای حفظ تمامیت ارضی و انسجام ملی تمام آحاد مردم وایجاد بسترهای مناسب فرهنگی آموزشی با چشم انداز پیشرفت و اتحاد اقوام ایرانی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان داخلی و خارجی کشور برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی که صدها هزار شهید والامقام و ایثارگران غیور با خون خود حیاط و ممات آنرا جاودانه و تضمین کرده اند را راه اندازی بنماییم ‌.

ما دست تمام دلسوزان و کارگزاران انقلاب اسلامی ، مخصوصاً متخصصان و کارشناسان را در همه‌ی زمینه ها و گرایشهای علمی فرهنگی ورزشی سیاسی و اقتصادی  را با هدف اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که بخودی خود معجزه ای عالمانه وآینده نگرانه معظم له بوده است را جهت آشتی ملی و دفع توطئه های پیش رو نسل دوم انقلاب اسلامی به گرمی می فشاریم .

 

خط مشی سازمان اینسکو به شرح ذیل می باشد:

گام اول

بر اساس اهداف یاد شده،جهت فعالیتهای اقتصادی این شرکت درسامانه ثبت شرکت‌ها ثبت شده است که درغالب اهداف کوتاه مدت و میان مدت و بلندمدت برای ایجاد زیر ساخت های مناسب تشکیلاتی در حال برنامه ریزی و تبادل اطلاعات کاربردی و نو فناورانه با سازمانها و تشکلات بخش خصوصی و دولتی می باشد.

گام دوم

شناسایی و سازماندهی این سازمان افرادی را که تمایل به فعالیتهای تخصصی اقتصادی، دارند براساس نیاز جامعه هدف توسط کارشناسان و مشاوران این مرکز پس از جمع بندی و عرض یابی رزومه علمی و تخصصی آنها توسط کارشناسان به مراکز مرتبط بعنوان مشاوان عضو این سازمان به  افرد حقیقی و حقوقی معرفی خواهند شد

گام سوم

چشم انداز مختصری از فعالیتهای پیشرو ((سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی اینسکو)) شناسایی ،آموزش وسازماندهی افرادیکه براساس کاریزمای شخصیتی  نسبت به نیاز جامعه در مواقع ضروری و خواص برای کمک به هم نوع ودستگاههای اجرایی کشور از لحاظ ایدیولوژی  دارای ویژگی ولایت مداری ومیهن پرستانه متعهد به انجام اموریکه هم رضای خلق و خداوند متعال منظور شده باشد ودیگر اینکه شناسایی افراد متخصص و متعهد قانون مدار پاکدست را جذب وساماندهی نموده تا با فعالیتهای تشکیلاتی  خداپسندانه برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  به شناخت اسلام و عمل خالصانه به آن، وآموزش ، یاد آوری قوانین و قانون پذیری جامعه هدف وجلو گیری از  قانون گریز برای ساخت فرصت از هرهنجاری با چشم انداز اشتغالزایی وآموزشهای تخصصی فرهنگی سیاسی و اجتماعی مخصوصاً اقتصادی به آنها برای تشکیل بستر یک جامعه پویا و پیشرفته  در چار چوب قوانین و مقررات نظام و دستورات حکومت اسلامی و اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آموزش جوامع کم برخوردار بصورت رایگان جهت ادای تکلیف عقلی و شرعی ، اجتماعی سازمان  نسبت به جامعه هدف و آسیب پذیر برای آنکه درهر زمانکه نیاز باشد فراخوانده بشوند و بصورت کارگروه‌های ویژه سازماندهی شده تشکیلاتی همچون اردوهای جهادی به مسیولین مرتبط جهت همکاری و همیاری  معرفی بشوند.

 اینسکو خواهد کوشید تا مصداق کامل فرمایش شهید بهشتی رحمه الله علیه باشد که فرمود:

امیدوارم که حرکت در خط اخلاص، در خط ایمان به خدا، ایمان به وحی، ایمان به معاد، و جهاد با جان و مال همگی ما، بیشتر به ثمر برسد و حکم کلمه طیبه و پاکیزه ای را داشته باشد که ریشه هایش در اعماق زمین وشاخه هایش در فضای بیکران آسمانها باشد و هر روز میوه ها با بار مطلوب تازه ای را به بشریت و تاریخ عرضه کنیم« ان شاءالله «

مدیران اینسکو باهم عهد نموده و واجب دانسته که باید در این بزنگاه تاریخی که شدید تربت هجمه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اجتماعی بر مردم و حکومت فشار میاورند باید تلاش نمود تا همه افراد جامعه در جریان زندگی خود در عرصه های کلان اقتصادی، اجتماعی،سیاسی، فرهنگی و نیز عرصه های دیگری همچون ورزش، بهداشت، تغذیه و عدالت و رفاه اجتماعی و در سطح خرد و کلان درهر منطقه از این کشور بتوانند استعدادهای خویش را شکوفا کنند و برمبنای تلاش خود از مواهب حکومت اسلامی در کشورعزیزمان بهره مند شوند.

گام چهارم

 این سازمان بلحاظ بهرمندی از مشاوران و متخصصان داری تجربه و مهارتهای علمی تحلیلگرا آموزش و انتقال تجربیات بین مدیران نسل اول انقلاب را با مدیران آینده ساز و جوانان نسل دوم انقلاب را برای رسیدن به اهداف عالی تعریف شده راهبردی و استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی واقتصادی حتی ورزشی برای کمک به دولتمردان  برحسب عملگرایی در موضوعات مختلف حاکم بر جامعه را واجب و برآن تاکید موکد می نماید‌.

۱−تأکید بر تداوم انقلاب و جلوگیری از هر گونه تحجر و توقف عملگرایانه تک قطبی که برحسب تجربه تاریخی خودبخود عامل ارتجاع و انحراف خواهد شد.

۲− التزام به همبستگی روزافزون بین سازمانها و تشکلات علمی و آموزشی و دوری از مادی‌گرایی ورفتن به سمت آرمانهای الهی و انسانی  همه احزاب و تشکل های مردم نهاد که در راه پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی تلاش می کنند و جلوگیری از محدود شدن تداوم حرکت و تلاش این گونه سازمانها در یک گروه یا قشر معین وحمایت همه جانبه ازانها توسط مسئولین و کارگزاران دولتها درشهرها و استانهای کشور برای حفظ سرمایه های اجتماعی و نخبگان وفادار به انقلاب اسلامی

 ۳−مدیریت بینش ها و ارزش ها با جهت گیری آینده نگری و آینده نگاری برای ایجاد پیشرفت و توسعه پایدار منطقه ای و در بین  نخبگان جوان با ایجاد نظام تعیین اولویت ها وضرورت ها، شایسته سالارانه، معیارها و محک های سنجش درستی و اثربخشی تصمیمات خرد و کلان در بخش های مختلف

۴−تشخیص صحیح مشکلات کشور و عارضه یابی با تکیه بر کارکارشناسی و تجربه جهانی در عرصه همه ی نظامات حکمرانی با تشکیل یک پژوهشکده برای آینده پژوهی مدیران ونخبگان  جوان کشور

۵−حمایت از اقشار ضعیف جامعه بمنظور مهار فقر و فلاکت اقتصادی و اهتمام به رونق اقتصادی جامعه و

تقویت معیشت و قدرت خرید مردم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی آموزش ومهارت آموزی حرفه‌ای اقشار جامعه مخصوصا ایجاد بستری مناسب برای همکاری اعضای سازمان مشاوران و متخصصان  کشور که دارای ایده و طرح و اختراعات هستند  با شرکتهای بزرگ و کوچک وحمایت مادی و معنوی از آنها و تحت پوشش قراردادها و تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با بنیادها و مراکز خدماتی و پژوهی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی  خصولتی و خصوصی.

۶−برنامه ریزی برای ایجاد تعادل مناسب منابع و مصارف با هدف افزایش بهره وری، کارایی و اثر بخشی منتج به بهره وری از طریق چابک سازی سیستمی بخش خصوصی و دولتی

۷−آموزش های زیست محیطی برای اهتمام به جلوگیری از اسراف، حیف و میل و اتلاف منابع طبیعی ،محیط زیست و ذخایر مادی و معنوی شهری ،روستایی و حتی کشور که بیت الملل خوانده می‌شود.

۸-رویکرد فرهنگی تنوع فرهنگی بخش جدایی نایذیر هویت ایرانی است و ایران بزرگ همواره در تکوین تاریخ و تمدن نقشی موثر وپررنگ دا شته است. ایران امروز، گستره وسیع و متنوعی از قومیتها، مذاهب، زبانها و گویشهای گوناگون را در برگرفته که میراث بشری بوده و همه آنها به رسمیت شناخته می شوند.

 ۹-ایجاد بستر مناسب برای همه ایرانیان که باید از فرصتهای برابر برای پیشرفت فردی و اجتماعی و امکان خدمت رسانی و مشارکت در ساختن ایران اسلامی ازآموزش های هدفمند، برنامه ریزی شده بهره مند شوند ولازم است  تلاش و همکاری همه جانبه ای برای استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مردم ایران اسلامی جهت و پیشرفت و ایجاد امید به آینده  بین  جوانان کشور عزیزمان و اقوام مختلف، ایرانی صورت پذیرد.

۱۰−فرهنگ سازی جهت دوری از فرهنگ دروغ، تهمت و افترا که متاسفانه در جامعه گسترده شده است و ایجاد بستری مناسب جهت ارائه پیشنهاد در مقابل نقدسازنده و دلسوزانه  که اگر این اتفاق در جامعه فرهنگی کشور گسترش یابد کمتر شاهد بداخلاقیهای متداول بین مسئولین و مردم خواهیم بود.

۱۱−اهتمام و تاکید به عنصر زمان و مکان در آموزش و فرهنگ سازی با تأسی و التزام به جهت گیری اندیشه پویای حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری حفظه الله در استنتاجات دینی، رفتاری و فرهنگی با تأکید براصل مترقی ولایت فقیه

۱۲−تکریم و ارتقای جایگاه فعالان ، فرهنگی اجتماعی  که همگی سرمایه های اجتماعی بشمار می آیندو اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه  برای ایجاد فضای کار سالم و مشارکت آنان در مجموعه سیاست گذاری فرهنگی، هنری و آموزشی با رعایت جهت گیری های ارزشی و بنیادی کشور.

۱۳−تلاش در جهت استفاده اعز پتانسیل های فرهنگی اقوام، صاحبان ادیان و مذاهب مختلف در گستره ی جغرافیای ایران اسلامی برای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی.

۱۴−تلاش در ایجاد نگرش بومی به علوم انسانی و اجتماعی در راه رسیدن به تمدن اسلامی

۱۵−تقویت هویت قومی قبیله‌ای با نگرش دینی وملی مردم در راستای اقتدار و غرور ملی برای حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی .

۱۶−تبیین و تکریم منزلت هنرمندان، نویسندگان، اهل فرهنگ و اصحاب قلم و هنر در عرصه های اجتماعی آموزشی وکارآفرینانه در جامعه اسلامی

۱۷−زمینه سازی برای همگرایی وهم افزائی نخبگان و متخصصان فرهنگی و اجتماعی و تقویت همدلی بین طوایف و اقوام مختلف با محوریت رهبری و بر اساس فرهنگ و زبان فارسی و با احترام به فرهنگ و زبان اقوام مختلف کشور به منظور تقویت وفاق و منافع ملی

۱۸−اهتمام به امر پرورش و آموزش جوانان جهت بالابردن روحیه نوآوری و ابداع در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری ایده پردازی و اشتغالزایی وکارافرینی

۱۹−ترغیب جوانان به دانش اندوزی در امور فرهنگی و هنری وفراگیری و آشنایی به تکنولوژی‌های نو فناورانه اقتصادی روز دنیا ومشارکت در امور عامل المنفعه وقف و خمس و زکات علم و فرهنگی  برای پیشرفت اجتماعی واقتصادی کشور

رویکرد اجتماعی

۱−حمایت از زنان و جوانان که دو عنصر اصلی حرکت رو به جلوی جامعه می باشد زیرا توسعه اجتماعی را با نگاه امنیت ملی فرهنگی و اقتصادی مردم توسعه و تحکیم میتوان بخشد.

۲−تلاش بر اصلاح مستمر نابسامانی های اجتماعی بر مبنای تجارب و تحقیقات علمی و انتظارات جامعه گرایانه متخصصان اینسکو و تبدیل چالشهای رپیشرو به فرصتهای اجتماعی از طریق آموزش های تخصصی و بهبود در نظام اولویت ها، ساختارهای اجرایی، روشهای و تکنیک های رفتاری و …

۳−تلاش در جهت رفع فقر، تبعیض در جامعه و ایجاد عدالت و رفاه عمومی قابل سنجش برای همه ی آحاد جامعه.

۴−تلاش برای مدیر پروری تخصصی جهت تحقق عدالت اقتصادی با تکیه بر رفاه عمومی از طریق سیاستگذاری حاکمیت و منابع دولتی و سرمایه عمومی کشور و تشویق به مشارکت‌های خورد و کلان افراد حقیقی و حقوقی و قانون پذیری جامعه هدف

۵−تلاش بر کاهش فاصله های طبقاتی و ایجاد فرصت های مناسب برای کلیه آحاد جامعه مخصوصاً جوانان در جهت بارش ایده ها، انتظارات و دستیابی به پاسخ های اقناعی

۶−تلاش بر فساد ستیزی و مطالبگری از مدیران انتقاد با ارائه پیشنهادهای سازنده توصت نخبگان و متخصصان کاهش و مقابله با انواع فسادهای اجتماعی و بزهکاری در جامعه از طریق سازمانهای مردم نهاد و سرمایه های اجتماعی.

۷−تلاش برای صیانت از محیط زیست و میراث طبیعی کشور به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر در هر برنامه توسعه با این باور که روند توسعه و میزان بهره گیری از منابع طبیعی و زیستی کشور باید به گونه ای باشد که: نسل های آینده نیز از آن بهره مند و برخوردار شوند، زندگی سالم ایرانیان را تهدید نکند وهوا و منابع آبی خاکی مراتع و جنگل های کشور حفظ شود.

۸−ایجاد زمینه های مناسب برای مشارکت فعال جوانان در فعالیت های اجتماعی از طریق واگذاری مسؤلیت های اداری و سازمانی به آنها بر مبنای شایسته سالاری

۹−تحکیم مبانی خانواده به عنوان مهمترین رکن جامعه اسلامی برای دستیابی به آرامشهای فردی و تعالی اخلاقی

۱۰−تقویت نهادهای مردمی و تشکل های صنفی کارگری، کارفرمایی، کارمندی در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی

۱۱− ارائه طرح های کاربردی در امور ورزش، تفریح، اشتغال، ازدواج، مسکن و جوانان (حمایت از حقوقی و رفع موانع تحصیلی آنها)

۱۲−ترویج رفتار فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر اخلاق اسلامی و جلوگیری از هتک حرمت اشخاص وگروهها

۱۳−پیگیری حضور زنان در صحنه های فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی به عنوان یکی از ارکان پویائی جامعه اسلامی و جلوگیری از استفاده ابزاری از نام و جایگاه زنان در عرصه های مختلف رویکرد جامعه شمول سازمان مشاوران و متخصصان اینسکو

۱−اعتقاد برتوسعه و تحکیم آزادیهای مشروع و دفاع از آزدی عمل احزاب، گروهها و تشکل های مردم نهاد در چهارچوب قوانین نظام اسلامی

۲−دفاع از حقوق اساسی و مدنی تمام شهروندان ایرانی از هر زبان، قوم و مذهب و تلاش برای ایجاد همدلی واتحاد میان اقوام مختلف با محوریت انقلاب اسلامی و احترام متقابل با هدف اتحاد ملی و حفظ منافع ملی

۳−دفاع از حقوق عامه مردم و بصیرت افزائی و آگاهی بخشی بمنظور مشارکت مردم در پیشبرد اهداف و تقویت انقلاب اسلامی و کمک به دولت ها در حکومت اسلامی

۴−دفاع همه جانبه از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی و تلاش برای معرفی و شناساندن این ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه ملی و بین المللی

۵−تعامل و همکاری با کلیه ی افراد حقیقی و حقوقی در کشورهای جهان اسلام در چارچوب منافع ملی

۶−تأکید بر حضور متخصصان و فعالان اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی ایران در عرصه های جهانی و همکاری با سازمانهای بین المللی و احزاب ومجامع غیردولتی برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه ایران اسلامی

۷−ارتباط موثر و فعال با تشکلها و سازمانها و مجامع پیشران جامعه اسلامی در سطح بین المللی جهت  معرفی جایگاه واقعی ایران اسلامی و تلاش برای تمدن سازی اسلامی با حفظ منافع و مصالح ملی

۸−تلاش در جهت تبیین نقش پیشرو و مؤثر کشور عزیزمان در منطقه و بسط روابط همه جانبه با مناطق مختلف خاورمیانه و کشورهای مختلف جهان درچارچوب منافع ملی

رویکرد اقتصادی

۱−تلاش برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری (دامه عزه)

۲−تلاش برای برنامه ریزی در گسترش فعالیت بخشهای خصوصی و تعاونی در عرصه های اقتصادی و در نهایت کاهش بیکاری و افزایش تولید ملی

۳−تلاش در جهت توسعه متوازن کلیه ی بخش های اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعت، خدمات و … از طریق تقویت مشارکت مردمی در حوزه اقتصادی و حذف نقش بنگاهداری دولتی منطبق بر اصل ۴۴قانون اساسی بر مبنای قانون و مشی عمومی نظام و قواعد علمی

۴−تلاش در جهت پیشرفت کشور با آموزشهای آکادمیک ونوین در امور اقتصادی فرهنگی و اجتماعی بر مبنای قواعد علمی و در چارچوب قوانین و مقررات

۵−احترام به مالکیت فکری و ایده پردازی فردی وحفظ سرمایه های ملی و معنوی ، سرمایه گذاران و سرمایه پذیران در فعالیتهای اقتصادی برای پیشرفت میهن عزیزمان

۶−تلاش برای تغییر نقش دولت و حاکمیت از تصدی گری به متولیگری بمنظور بسترسازی قانونی و عملیاتی برای فعالیت کار آفرینان، صاحبان سرمایه، نیروی کار و مقابله با انواع استثمار نیروی انسانی، فعالیت های اقتصادی غیر مولّد و دفاع اصولی از حقوق همه ی ذینفعان نظام اقتصادی کشورمخصولا کارمندان و کارگران در اشتغالزایی پایداردر جامعه می‌باشد که اصلی‌ترین و تاثیر گذار ترین رضایتمندی را در بین آحاد مردم جهت بالابردن اتحاد ملی و قانون پذیری اقشار و قومیت ها مختلف ایجاد می‌کند.

۷−تلاش در جهت افزایش تولید ملّی، مبارزه با خام فروشی، افزایش توان صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال وکاهش بیکاری، تقویت ارزش پول ملّی، مبارزه با عوامل بی ثباتی اقتصادی با استفاده درست و بهینه از طریق جذب متخصصان و حفظ منزلت اجتماعی آنان، بها دادن به عنصر نیروی انسانی در توسعه اقتصادی و جلوگیری از عوامل آشکار و پنهان فرار مغزها و ایجاد تفکرفسادستیزی در نسل نو دانش آموختگان و اقشار مختلف جامعه

۸−تلاش در جهت مقابله با درآمدهای نامشروع و غیر قانونی بمنظور بسترسازی رقابت سالم و عادلانه اقتصادی برای همه آحاد جامعه بر مبنای قواعد و ابزارهای سالم کار اقتصادی فساد ستیزی.

۹−تلاش در جهت اصلاح نظام اقتصادی، ارتقاء سیاستها و بهبود فضای کسب و کاربا دادن طرح و برنامه به متولیان اجرایی آن توسط مشاوران و متخصصان اینسکو

۱۰−تأکید بر ضرورت قانونمندی و پاسخگویی به رفتارهای اقتصادی دولت در برابر ترک فعلها و مطالبه گری از ایشان

۱۱−تأکید بر حفظ منافع ملی به هنگام انعقاد قراردادهای اقتصادی، سیاسی  با کشورها طرف قرارداد توسط متخصصان و ارائه پیشنهادهای علمی و سازنده ازطرف  ایشان .

۱۲−ارائه طرحهای مناسب در جهت واگذاری امور اقتصادی به مردم در عرصه های مختلف سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی طبق اصل 44قانون اساسی.

رویکرد مدیریتی و اجرائی

۱−اصلاح مستمر نظام اداری با هدف چابک سازی دولت، تقویت قوه ی تصمیم گیری و هدایت امور، تفویض اختیارات به مراکز استانی و شهرستانی، عدم ورود به عرصه بنگاهداری و امورتصدی گری، کوچک سازی دولت و افزایش نقش اعمال حاکمیت و سیاست گذاری

۲−تقویت نظام شایسته پروری، شایسته گزینی و شایسته سالاری در جهت جذب حداکثری اندیشمندان،مصلحان و مدیران برای تصدی مسئولیت ها

۳−اصلاح مبانی تصمیم سازی و تصمیم گیری از علایق و سلایق فردی به قانون، با  برسی کارشناسانه برای ایجاد نظام اولویت ها

۴−مطالعه و تبیین مستمر فرصت ها وتهدیدات، نقاط قوت وضعف طرح های توسعه شهری منطقه ای استانی و کشوری  بمنظور هدفگذاری صحیح، طراحی استراتژیک ،برای تدوین راهبرد اجرایی جهت پیاده‌سازی برنامه های اجرایی و ارزیابی تخصصی انها

۵−تلاش در جهت ایجاد وفاق، همراهی، هم افزائی و ارتباط مؤثر میان بخش خصوصی و دولتی

۶−تلاش در جهت آموزش و کادرسازی نیروهای جوان، نخبه و توانمند جهت تصدی امور مدیریتی کشور

رویکرد حقوقی و قضائی

۱−دفاع از اساسنامه سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی اینسکو جهت ایجاد تشکیلاتی منسجم در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر اساس روندی اجرائی و دقیق برنامه توسعه ششم و  هفتم توسعه کشور

۲−تلاش بر تقویت نظام قانونگذاری براساس تشخیص تنگناها و گذرگاه های اصولی برای پاسخگویی به انتظارات جامعه جوان و پویا در گام دوم انقلاب

۳−تلاش در جهت قانون پذیری همه احزاب و تشکل ها بعنوان فصل الخطاب کلیه تعارض ها و تخاصمات فردی و اجتماعی و کمک به تدوین و تنظیم قوانین جامع و مانع برمبنای اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی

۴−ایفای نقش اجتماعی بخش خصوصی توسط متخصصان و اساتید دانشگاهی از طریق آموزش، شناسایی، معرفی و انتخاب افراد متخصص و مسلط برای  امور اجرایی و تصمیم سازی در کشور

۵−تقویت و حمایت از قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۶−تلاش برای گسترش و توسعه عدالت اجتماعی و دستیابی به عدالت و رفاه اقتصادی و تلاش برای جلوگیری از قانون‌گریزی مشاوران و متخصصان مدیران و نخبگان جوانان آینده ساز کشور با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی واموزش رایگان برای فعالیتهای اقتصادی آنها برای ایجاد نظم عمومی و فرهنگی اجتماعی در حکومت اسلامی 

رویکرد علم و فناوری

۱−تلاش برای ارتقای جایگاه علمی و فنی جوانان  ایران در سطح منطقه و جهان

۲−تلاش در راستای تولید علم

۳−تلاش در راستای اسلامی کردن علوم انسانی

۴−تلاش در جهت انتقال فن آوری های نوین

۵−تلاش در جهت صادر کردن فن آوری های نوین که جوانان کشور به آن دست یافته اند به کشورهای مختلف دنیا

۶−کمک به ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب جوانان به پیوستن به پویش های علمی در زمینه های مختلف علم و فن آوری و نو فناورانه اعم از علوم هسته ای، علوم زیستی، هوا و فضا، ارتباطات و اطلاعات، نانو تکنولوژی ها و محیط زیستی…

۷−تأکید بر خلاقیت نیروی انسانی با توجه به زیرساخت های فیزیکی، اراده و عزم ملی، پیشینه علمی ایرانیان و امکان دسترسی سهل و ممکن به مراکز علمی وتحقیقاتی که همگی فرصت مناسبی را برای جهش علمی و نهضت نرم افزاری فراهم آورده اند.

۸−مطالبه گری از دولت جهت ایفای نقش خود در تولید علم که باید افزایش یابد و مراکز تحصیلی و پژوهش خصوصی مورد حمایت همه جانبه دولت قرار گیرند و انتقال فن آوری در پرتو فعالیتهای دیپلماتیک و تجارت جهانی، مورد توجه جدی قرار گیرد.

۹−تأکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل ایرانیان خارج کشور که علاقه به سرزمین خویش دارند و دراقصی نقاط جهان در مراکز علمی، پژوهشی، تولیدی، تجاری، اقتصادی و آموزشی فعالیت  می نمایند که میتوان از آنان به عنوان نمایندگان کشور در آن مراکز برای انتقال فنآوری و تکنولوژی استفاده نمود.

۱۰−تشکیل مراکز حمایت از پژوهشگران جوان در اقصی نقاط کشور و استفاده از خلاقیت، نوآوری و ابتکار و ارج نهادن به ابداعات انسانی، به ویژه در نسل جوان و فرهیخته کشور که ظرفیت عظیمی است و میتواند نیروی تحرک آفرین بخش پژوهش و تحقیق کشور شود.

۱۱−همکاریهای گسترده با کشورهای صاحب نام در فن آوریهای خاص که روابط دوستانه با ایران دارند در قالبن پژوهشگاه متخصصان مالل اسلامی و استفاده از همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی برای انتقال فنآوریهای برتر که از راهبردهای اساسی سازمان متخصصان اینسکو می باشد.

پایان اموری را آرزومندیم که آغاز گررستگاری در دنیا و آخرت همگان گردد ان شاءالله     

                     

سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی ( اینسکو)